Op't eerste zicht is dit een probleem van de afstandbediening denk ik.
Een vals contact ? De batterijen die ver op het einde van hun latijn zijn ?
Als het een vals contact is, kan je wel de binnenkant van je afstandsbediening eens reinigen.
Die open krijgen is niet zo moeilijk hoor.
Eerst dus het dekseltje van de batterij & de batterij er uit halen.
Vijzen zitten in de afstandsbediening niet in, dus die moet je al niet gaan zoeken.
Je kan hem nu voorzichtig openmaken dmv een platte schroevedraaier.
Die steek je in de gleuf die zich bevindt tss het onderste gedeelte en het bovenste gedeelte van de afstandsbediening (aan de buitenkant), en zo kan je hem 'openwringen'.
Dat doe je best wat op verschillende plaatsen zodanig dat die mooi opengaat.
Eens open, haal je het rubberen gedeelte, waar de toestsen opgedrukt staan der uit.
Dat kan je gewoon (voorzichtig, let op de onderkant van de rubber dat je die zeker niet krast of beschadigt) reinigen in wat lauw water met wat doodgewone zeep.
De rest, waar de elektronica zit ( allemaal die zwarte padjes ), daar blijf je best af of dat blaas je wat proper, of kuis je met een zachte borstel.
Eens het rubberen matje droog is, kan je het geheel weer mooi ineen klikken. Let wel op het rode venstertje, dat dit wel op de juiste plaats zit.
Kijk mss ook eens of de contacten waar de batterijtjes tegenkomen, dat die wel proper zijn. Eventueel kan je daar met een scherp mesje het vuil wat afkrabben of reinigen met bvb alcohol.
Dit wat betreft de afstrandsbediening.
Nu, ik werkte vroeger ook zo, met het rode knopje, het volume van de tv...
Maar het kan ook anders als je TV of:
- een aparte audio ingang heeft voor één van de HDMI ingangen.
Dan zorg je dat je een kabeltje hebt met aan de éne kant 2x cinch ( meestal rood & wit) en aan de andere kant een stekker die in je tv gaat. Meestal een mini-jack(3mm) of ook 2 x cinch.
Aan de achterkant van je digicorder heb je immers ook een audio-uitgang, en deze loopt synchroon met het audio volume van je digicorder en kan je zo dus het volume regelen van je TV zonder naar het rode knopje te moeten overgaan.
- heb je géén aparte audio ingang voor HDMI, maar heb je wel component Y-Pb-Pr met audio, dan kan je je digicorder (als het een HD is tenminste) ook via de component uitgang verbinden. De kwaliteit is zeker even goed als in HDMI als je tenminste 'goede' kabels gebruikt. Cinch naar cinch, 3 x voor video, en daar neem je dan beste wel de betere kabels voor ( zijn iets dikker ter info, meestal 75 Ω) + 2 x voor audio (mag gewone kwaliteit zijn)
Mocht je er niet aan uit kunnen, geef me anders maar gerust het merk+model van je TV, dan zoek ik dat dan wel even op.